Wie ben ik

Linked In

Anita Kinsbergen, runningtherapeute in Baarn e.o. Mijn naam is Anita Kinsbergen en ik ben geboren in 1966 in Amsterdam. Ik heb de opleiding Arbeidsmarktpolitiek/Personeelsbeleid gevolgd in Amsterdam en de Academie voor Psycho Sociaal Welzijn te Utrecht. Na jaren bij een uitzendorganisatie gewerkt te hebben als intercedente ben ik vervolgens negen jaar actief geweest als reïntegratiemedewerker bij een Jeugdhulpverleningsinstelling. De afgelopen jaren ben ik actief als ondernemer, hardloopster en een sporadische marathonloopster. In alle hectiek en drukte van mijn leven, getrouwd en moeder van drie kinderen, had ik geregeld last van gevoelens van stress en  ontdekte ik bij mijzelf en bij anderen dat bewegen en in het bijzonder hardlopen het beste medicijn is tegen stress, spanningen en depressieve gevoelens. Hardlopen is een passie van mij geworden.

Inmiddels ben ik gecertificeerd  Runningtherapeut en heb ik door mijn werkzaamheden als reïntegratiemedewerkster voor een grote instelling veel ervaring in het begeleiden van mensen met een burn-out of andere stress gerelateerde aandoeningen. Daarnaast houd ik mij bezig met hartcoherentie. Het hart speelt een centrale rol bij de verwerking van emoties. Hartcoherentie is het meten van de hartritme variatie (HRV) door middel van een oorsensor die verbonden is met een software programma. Door ademhaling en ontspanningstechnieken kun je bewust invloed uitoefenen op je HRV. Hierdoor ontstaat meer ontspanning wat goed  is voor burnoutpreventie en mensen die stress willen managen.  In het boek ‘Uw brein als medicijn’ staat de hartcoherentie methode uitvoerig beschreven.
Inmiddels ben ik gecertificeerd Heartmath 1:1 trainer.

Ik kan de werking van hardlopen alleen maar onderstrepen door eigen ervaringen. Sinds ik hardloop voel ik mij  fitter en zit ik beter in mijn vel. Vanuit die visie en ervaring wil ik zoveel mogelijk mensen aan het lopen brengen en houden. Door mijn ervaring met Runningtherapie weet ik dat bewegen een enorme positieve invloed heeft op  (zieke) cliënten en ben ik ervan overtuigd geraakt dat klachten sterk zullen dalen als men gaat hardlopen. Niet met de bedoeling gelijk een marathon te moeten inplannen, maar vooral om het prettige lopers gevoel te ontdekken. 

Een andere belangrijke factor is de ademhaling. Met een goede ademhaling kan veel winst behaald  worden: vermoeidheid neemt af, concentratievermogen neemt toe, spanning en gejaagdheid neemt af, en er ontstaat een betere (lagere) spiertonus in het lichaam. Daarom besteed ik ook veel aandacht aan de ademhaling tijdens de runningtherapie.

Vorige vorige pagina volgende pagina Volgende

top